Et af de lavthængende frugter...

Lokalt er der masser af kunder at hente – overser du dem? Eller overser de dig? Kan du findes i Google?

Vi kan lige så godt se det i øjnene, online marketing er kommet for at blive! Budgettet til offline markedsføring kan skæres ned – og online opjusteres i timeforbrug!

Et af de steder, hvor online markedsføring er blevet nødvendigt er Søgemaskineoptimering (SEO). SEO af hjemmesider er vigtigt, for hvad hjælper det at have en flot hjemmeside, hvis ingen finder den? I Danmark bruger ifølge Statcounter 95 % Google som deres foretrukne søgemaskine, så, hvis vi vil være tilstede og skabe salg online, må vi kigge på Googles måde at håndtere rangeringen af hjemmesider i Googles søgerobotter. Heldigvis gør Google også noget for at hjælpe kunderne, for de vil fortsat gerne være den foretrukne søgemaskine, og det bliver man kun ved at finde det og vise det, kunderne søger.

ANwebdesign på Google my businessMange faktorer spiller ind på, om din virksomhed kommer op i toppen af søgeresultaterne. Et at de steder du forholdsvis nemt kan gøre noget - et af de lavt hængende frugter, som er overset af mange - er den lokale seo.

Ved at oprette din virksomhed i Google my business, kan du få en fordel hos dine konkurrenter. Eksempelvis befinder du dig i Holstebro og søger på blomsterhandler, kommer de blomsterhandler butikker, som er registret i Googles firmafortegnelse op med ”firmavisning” til højre, hvor der er relevant information om butikken, mulighed for anmeldelser og link til hjemmeside.

Derudover har Google my business fra juli 2017 også gjort det muligt at skrive indlæg på Google my business side, endnu et middel til at skille sig ud fra mængden. Det er en nem måde at fortælle, hvem du er og skabe mere indhold omkring din virksomhed, så du får de rette kunder ind på din hjemmeside.

Indlæg på Google my business giver dig mulighed for at dele gode tilbud, promovere begivenheder, ytre en holdning, skabe dialog, fremhæve nye produkter og meget mere. Ifølge Google så søger 70% af brugerne oplysninger fra flere forskellige virksomheder, inden de tager en købsbeslutning, og her kan gode og relevante indlæg i Google my business være med til at gøre det sidste.

Lokal SEO er tit overset og undervurderet i den store SEO sammenhæng, men ligetil at gå til...